GENERELLE FORRETNINGSBETINGELSER FOR DIN KONTORHJÆLP
I nedenstående afsnit er de generelle forretningsbetingelser for samarbejde med Din Kontorhjælp beskrevet.
Forretningsbetingelserne er gældende for alle mundtlige og skriftlige aftaler og kontrakter, som indgås mellem Din Kontorhjælp og kunden, med mindre der specifikt har aftalt noget andet.
DIN KONTORHJÆLPS FORPLIGTELSER:
- Din Kontorhjælp løser enhver opgave, som vi har indgået en mundtlig eller skriftlig aftale om.
- Din Kontorhjælp inddrager kunden og stiller krav i løbet af processen, såfremt det tilsendte materiale ikke overholder de til enhver tid gældende regler i bogføringsloven.
- Din Kontorhjælp behandler alle oplysninger fortroligt.
KUNDENS FORPLIGTELSER:
- Kunden skal stille alt nødvendigt og relevant materiale til rådighed for Din Kontorhjælps udførelse af opgaven og oplyse alle de til opgaven nødvendige oplysninger.
- Materialet afleveres indenfor de aftalte tidsfrister. Tidsfrister fremgår af den indgåede samarbejdsaftale.
- Kunden sikrer, at Din Kontorhjælp har en eller flere beslutningskompetente kontaktpersoner i kundens virksomhed, som Din Kontorhjælp kan samarbejde med.
- Kunden opretter de aftalte adgange.
- Kunden underretter Din Kontorhjælp, hvis der sker ændringer i de aftalte forhold.
- Kunden overholder de aftalte betalingsbetingelser.
PRISER:
Den aftalte pris er angivet eksklusiv moms. Tilkommer der ekstra opgaver – altid i følge aftale – afregnes disse til timepris på 410 kr.
BETALINGSVILKÅR:
Såfremt der ikke er indgået en specifik aftale om særlige betalingsvilkår er Din Kontorhjælp berettiget til ved hver måneds udgang at fremsende faktura for udført arbejde. Alle fakturaer skal betales med den aftalte betalingsfrist fra fakturadato. Ved for sen betaling beregnes morarenter jævnfør Renteloven. Herudover tillægges et varslingsgebyr på 100 kr. pr. betalingspåmindelse. Såfremt kunden ikke betaler rettidigt er Din Kontorhjælp berettiget til med 8 dages skriftligt varsel at standse alt videre arbejde.
ÆNDRING AF AFTALEN:
Såfremt der sker ændringer i opgaven, der ligger udover, hvad der kan anses indeholdt i Din Kontorhjælps ydelser, er Din Kontorhjælp berettiget til at kræve eventuelle aftalte afleveringsterminer forlænget, ligesom Din Kontorhjælp er berettiget til at kræve særskilt betaling for ekstra arbejder, arbejde udenfor normal arbejdstid på grundlag af de til enhver tid gældende timepriser.
TAVSHEDSPLIGT:
Din Kontorhjælp har under og efter samarbejdet pligt til at behandle oplysninger, der modtages om kunden og kundens forretningsforhold, fortroligt. Såfremt kunden ønsker det underskrives en særskilt fortrolighedserklæring.
FORCE MAJURE:
Såfremt Din Kontorhjælp ikke er i stand til at levere den aftalte ydelse som følge af forhold, der ligger uden for Din Kontorhjælps kontrol, herunder brand, oversvømmelse, strejke, lockout, strømsvigt, sygdom, svigtende ydelser og leveringer fra tredjemand, (inklusive tele- og netværksleverandører) eller lignende, skal Din Kontorhjælp være frigjort fra de aftalte leveringsforpligtelser, så længe en sådan situation består.
Din Kontorhjælp kan ikke holdes ansvarlig for direkte eller indirekte tab, kunden måtte lide som følge af ovennævnte og lignende situationer.
OPSIGELSE:
Såfremt en af parterne ønsker at afbryde samarbejdet, skal dette meddeles skriftligt. Opsigelsesvarsel er for begge parter 30 dage fra udgangen af en måned. Ved ophør af samarbejde sørger Din Kontorhjælp for, at kunden har adgang til såvel bilag som regnskab.